Despăgubiri pentru zboruri anulate HiSky
HiSky este o companie low-cost cu sediul în Chișinău, Moldova, care operează zboruri către majoritatea țărilor europene. Prezentă pe piață doar din 2019, compania aeriană nu este neapărat privită ca o companie cu istorie și reputație solidă, drept urmare pasagerii aerieni se așteaptă la diferite probleme legate de zbor, precum întârzieri, anulări sau probleme cu bagajele.
Indiferent dacă alegi un zbor HiSky sau un zbor cu o companie care operează pe piață de mai mult timp, problemele pe care le poți avea când vine vorba de anulări sau întârzieri continuă să existe. Prin urmare, este esențial să-ți cunoști drepturile, astfel încât să primești compensații atunci când planurile tale de vacanță sunt date peste cap.
În acest articol, vom discuta despre drepturile pe care le ai, cât și despre pașii pe care trebuie să-i urmezi în cazul în care te confrunți cu un zbor anulat HiSky, și nu numai. Vorbim și despre zboruri întârziate sau alte probleme legate de bagaje care pot apărea la HiSky sau la orice altă companie aeriană.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Drepturile pasagerilor aerieni la compania HiSky
Când călătorești cu avionul, nu înseamnă că renunți pur și simplu la drepturile pe care le ai ca simplu călător și nici că banii pe care îi plătești sunt o garanție a faptului că zborul pe care l-ai rezervat nu va avea niciun fel de problemă.
Indiferent dacă alegi un zbor cu HiSky sau cu o companie care ese mai degrabă high-end, există anumite riscuri. Aceste riscuri se referă la cazurile în care zborul pe care l-ai rezervat are o întârziere mai mare de 3 ore, este anulat, a fost suprarezervat sau pur și simplu ți s-a refuzat îmbarcarea. De asemenea, riscuri există și când vine vorba cu bagajele tale, de modul în care ajung la destinație sau felul în care ajung la destinație.
Dacă zbori dintr-o țară membră UE, către o altă țară membră sau cu o companie cu sediul într-o țară care aderă la o serie de reglementări emise de Comisia Europeană, trebuie să știi că drepturile tale sunt garantate prin intermediul regulamentului CE 261/2004.
Prin acest regulament se asigură că nu vor exista abuzuri făcute de compania de zbor HiSky, punctual pentru articolul nostru, și că, în cazul în care apar probleme cu zborul, aceasta va plăti compensații pasagerilor. Aceste compensații sunt calculate în funcție de distanța zborului, după cum urmează:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Drepturile pe care pasagerii le au nu se opresc doar la aceste compensații. În cazul în care există întârzieri sau anulări, pasagerii mai au dreptul să primească:
Mâncare;
Băutură;
Cazare;
Transport la și de la cazare;
Acces gratuit la tehnici de comunicare (e-mail, SMS, telefon sau fax).
Totuși, este important de știut că aceste drepturi nu sunt oferite pur și simplu din bunăvoința companiilor aeriene, ci pasagerii trebuie să fie la curent cu drepturile pe care le au, să arate că au la cunoștință aceste drepturi și să facă pașii necesari pentru ca acestea să fie respectate.
Cea mai simplă metodă prin care te poți asigura că drepturile tale sunt respectate, mai ales când vine vorba de compensații, este să-ți achiziționezi o asigurare de călătorie, cum ar fi AirHelp+, care îți oferă mai multe avantaje, atât pentru zborurile anulate HiSky, cât și pentru orice altă companie:
100 de euro în primele ore de la raportarea problemei;
Acces la peste 1.100 de saloane lounge din interiorul aeroporturilor, unde îți poți petrece timpul în cazul întârzierilor;
Primirea integrală a compensațiilor, fără ca noi să oprim vreun comision pentru serviciile oferite. Mai exact, dacă ai avut o rezervare la HiSky cu zbor de peste 3.500 km care a fost anulat, primești 600 de euro în contul tău.
Solicită o despăgubire de până la 600 € dacă zborul tău a întârziat, a fost anulat sau supra-rezervat în ultimii 3 ani.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Zbor Hisky cu întârzieri: Când primești compensații
Un pasager aerian este eligibil pentru a primi compensații în cazul în care vorbim de un zbor întârziat HiSky mai mult de 3 ore. De asemenea, există anumite excepții foarte clar exprimate în cadrul CE Nr. 261/2004, denumite „motive excepționale”, pentru care companiile aeriene nu trebuie să plătească despăgubiri pasagerilor pentru zboruri cu o astfel de întârziere, mai exact:
Zborul a întârziat din cauza unor condiții meteorologice nefavorabile;
Zborul a întârziat din cauza unor greve ale industriei aeriene (a nu se confunda cu grevele personalului companiei aeriene cu care zbori, în cazul de față cu personalul HiSky Airlines);
Zborul a întârziat din cauza situațiilor politice incerte sau atentatelor teroriste;
Zborul a întârziat din cauza anumitor probleme tehnice (însă, nu toate problemele tehnice se înscriu în lista de „motive excepționale”).
Astfel, dacă motivul întârzierii zborului tău nu se numără printre aceste motive, ești eligibil pentru compensații de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului întârziat.
Cum accesezi compensații pentru un zbor HiSky cu întârzieri
Pentru a primi compensații, pașii pe care trebuie să-i urmezi nu sunt foarte complicați, ci sunt mai degrabă o serie de formalități care includ prezentarea unor dovezi pentru a-ți susține cauza. Dacă ai o asigurare de călătorie AirHelp+, ne ocupăm noi de tot, odată ce ne raportezi problema pe care ai avut-o.
Totuși, chiar și dacă nu ai o astfel de asigurare, poți să accesezi aceste compensații prin intermediul AirHelp odată ce completezi formularul pentru solicitarea despăgubirilor. În cadrul acestui formular, ne furnizezi toate informațiile cu privire la zborul tău, iar primul pas constă tocmai în stabilirea eligibilității tale pentru primirea compensațiilor.
În general, ai nevoie de următoarele pentru a primi despăgubiri:
Cartea de îmbarcare;
Dovezi cu informațiile pe care le-ai primit de la compania aeriană cu privire la întârziere (dacă au existat) și poze cu panoul informativ din aeroport, unde este anunțată întârziere;
Bonuri cu cheltuielile suplimentare pe care a trebuit să le suporți din cauza întârzierii (în cazul în care compania aeriană nu și-a îndeplinit obligația de a oferi mâncare, băutură și, în unele cazuri, cazare pasagerilor afectați).
În rest, ne ocupăm noi de tot. Dacă nu câștigi și nu primești compensațiile, atunci nu trebuie să ne plătești nimic.
Bineînțeles, există tot timpul varianta de a depune cererea de compensații direct la compania aeriană, însă, din experiența noastră de-a lungul anilor, ajutând peste 10 milioane de pasageri aerieni, îți putem spune că aceste cereri sunt, de cele mai multe ori, pur și simplu ignorate sau respinse din motive absurde.
Zboruri HiSky anulate: Când primești compensații
Pe lângă clasicele întârzieri, există și cazuri în care te confrunți cu un zbor anulat. Dacă vorbim de acest caz, o companie aeriană, cum e HiSky, trebuie să plătească compensații în următoarele cazuri:
Dacă anularea nu a fost anunțată cu mai mult de 14 zile înainte de ziua la care era programat zborul;
Zborul nu a fost anulat din motive excepționale;
Pasagerii au fost nevoiți să suporte cheltuieli suplimentare din cauza anulării.
De asemenea, este important să menționăm că există anumite cazuri în care compensațiile pe care pasagerii le pot accesa suferă modificări. Mai exact, aceste compensații se reduc cu 50% dacă se oferă zboruri alternative în anumite perioade de timp, mai exact:
Zborul alternativ decolează în mai puțin de 2 ore de la ora zborului inițial pentru distanțe de sub 1.500 km;
Zborul alternativ decolează în mai puțin de 3 ore de la ora zborului inițial pentru distanțe cuprinse între 1.500 km și 3.500 km;
Zborul alternativ decolează în mai puțin de 4 ore de la zborului inițial dpentru distanțe de peste 3.500 km.
Pașii pe care trebuie să-i urmezi în cazul unei curse HiSky cu zbor anulat nu diferă de cei pe care trebuie să-i urmezi în cazul unui zbor întârziat.
Bagaje HiSky întârziate, pierdute sau deteriorate și compensațiile pe care le meriți
Problemele care pot apărea în cazul unui zbor nu se rezumă doar la întârzieri sau anulări, ci se pot extinde și îți pot afecta inclusiv bagajele. Aceste probleme pot apărea, în cazul de față, la un bagaj de cală HiSky, iar drepturile tale sunt reglementate prin CE 261/2004 și Convenția de la Montreal.
În cazul unei astfel de probleme cu bagajele HiSky, trebuie să faci o reclamație direct în aeroport, în momentul în care ai sesizat problema. Această reclamație se numește Property Irregularity Report și se face la biroul de relații clienți aflat în zona de bagaje. În cadrul acestui formular, menționezi problemele pe care le-ai avut, bunurile pe care le-ai avut în bagaje și daunele pe care bagajul tău le-a suferit.
Această cerere nu-ți garantează primirea compensațiilor, de aceea îți recomandăm să accesezi o asigurare de bagaje AirLuggage. În acest fel, ne ocupăm de toate formalitățile privind compensațiile tale și te ghidăm astfel încât drepturile tale să fie respectate. Pentru probleme cu bagaje pierdute, întârziate sau deterioarate, pasagerii primesc compensații în jurul valorii de 1.600 de euro.
La finalul acestui articol, îți recomandăm să te informezi bine înainte de a cumpăra un bilet de avion, indiferent dacă este vorba despre HiSky sau altă companie aeriană. Caută detalii și recenzii ale pasagerilor pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză.
În cazul de față, este important să cauți cât mai multe informații despre HiSky Airlines și și să citești păreri ale foștilor pasageri. De asemenea, informează-te despre politica de bagaje a companiei, ca să nu fii surprins. De exemplu caută detalii despre „HiSky dimensiuni bagaje”, dacă ai un zbor HiSky cu bagaj de cală și bagaj de mână. Verifică cu ce avion HiSky vei zbura și în ce fel și-a tratat compania pasagerii în trecut, fie că vorbim de întârzieri sau probleme HiSky legte de bagaje. Toate aceste informații te vor ajuta să iei o decizie informată.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Întârzieri și anulări recente
Dată | Număr zbor | Companie aeriană | Rută | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
14.10.2024 | 12:30 | H7412 | Taron-Avia | STN (STN) Chisinau (RMO) | Anulat | Verifică despăgubirea |
14.10.2024 | 10:00 | H7411 | Taron-Avia | RMO (RMO) London (STN) | Anulat | Verifică despăgubirea |
08.10.2024 | 18:55 | H7412 | Taron-Avia | STN (STN) Chisinau (RMO) | Anulat | Verifică despăgubirea |
08.10.2024 | 16:30 | H7411 | Taron-Avia | RMO (RMO) London (STN) | Anulat | Verifică despăgubirea |
15.09.2024 | 20:30 | H7412 | Taron-Avia | STN (STN) Chisinau (RMO) | Amânat | Verifică despăgubirea |
15.09.2024 | 18:00 | H7411 | Taron-Avia | RMO (RMO) London (STN) | Amânat | Verifică despăgubirea |
03.09.2024 | 18:55 | H7412 | Taron-Avia | STN (STN) Chisinau (RMO) | Amânat | Verifică despăgubirea |
03.09.2024 | 16:30 | H7411 | Taron-Avia | RMO (RMO) London (STN) | Amânat | Verifică despăgubirea |
09.08.2024 | 22:00 | H7412 | Taron-Avia | STN (STN) Chisinau (RMO) | Amânat | Verifică despăgubirea |
07.08.2024 | 14:30 | H7422 | Taron-Avia | IST (IST) Chisinau (RMO) | Anulat | Verifică despăgubirea |
- Anulat
H7412
•Taron-Avia
London
••Chisinau
STN
RMO
Verifică despăgubirea14.10.2024
12:30
- Anulat
H7411
•Taron-Avia
Chisinau
••London
RMO
STN
Verifică despăgubirea14.10.2024
10:00
- Anulat
H7412
•Taron-Avia
London
••Chisinau
STN
RMO
Verifică despăgubirea08.10.2024
18:55
- Anulat
H7411
•Taron-Avia
Chisinau
••London
RMO
STN
Verifică despăgubirea08.10.2024
16:30
- Amânat
H7412
•Taron-Avia
London
••Chisinau
STN
RMO
Verifică despăgubirea15.09.2024
20:30
- Amânat
H7411
•Taron-Avia
Chisinau
••London
RMO
STN
Verifică despăgubirea15.09.2024
18:00
- Amânat
H7412
•Taron-Avia
London
••Chisinau
STN
RMO
Verifică despăgubirea03.09.2024
18:55
- Amânat
H7411
•Taron-Avia
Chisinau
••London
RMO
STN
Verifică despăgubirea03.09.2024
16:30
- Amânat
H7412
•Taron-Avia
London
••Chisinau
STN
RMO
Verifică despăgubirea09.08.2024
22:00
- Anulat
H7422
•Taron-Avia
Istanbul
••Chisinau
IST
RMO
Verifică despăgubirea07.08.2024
14:30
Despăgubire Air France pentru zboruri anulate sau întârziate
Despăgubire zboruri anulate sau întârziate Ryanair
Despăgubire zboruri anulate sau întârziate Wizz Air
Despăgubire zboruri cu probleme de la Pegasus Airlines
Despăgubire zboruri Lot Polish Airlines anulate și întârziate
Despăgubiri pentru probleme cu zborurile companiei Austrian Airlines
Despăgubiri Tarom pentru Zboruri Anulate și Întârziate: Tarom
Ghid pentru Rambursări și Compensații Zboruri Sky Express
Rambursare și despăgubire zbor Aegean Airlines
Rambursare și despăgubire zbor Fly One întârziat sau anulat
Rambursare și despăgubire zboruri British Airways
Rambursare și despăgubire zboruri Dan Air
Rambursare și despăgubire zboruri Easyjet
Rambursare și despăgubire zboruri El Al Israel Airlines
Rambursare și despăgubire zboruri Eurowings
Rambursare și despăgubire zboruri Flydubai
Rambursare și despăgubire zboruri KLM
Rambursare și despăgubire zboruri Qatar Airways
Rambursare și despăgubire zboruri Swiss Airlines
Rambursare și despăgubire zboruri: Vueling
Rambursare și despăgubire: Aer Lingus
Rambursare și despăgubire: Air Canada
Rambursare și despăgubire: Air Caraibes
Rambursare și despăgubire: Air Connect
Rambursare și despăgubire: Air Dolomiti
Rambursare și despăgubire: Air Europa
Rambursare și despăgubire: Air India
Rambursare și despăgubire: Air Malta
Rambursare și despăgubire: Air Transat
Rambursare și despăgubire: American Airlines
Rambursare și despăgubire: AnimaWings
Rambursare și despăgubire: Avianca
Rambursare și despăgubire: Azores Airlines
Rambursare și despăgubire: Azul Airlines
Rambursare și despăgubire: Brussels Airlines
Rambursare și despăgubire: Cathay Pacific
Rambursare și despăgubire: Chair Airlines
Rambursare și despăgubire: Condor
Rambursare și despăgubire: Corendon Airlines
Rambursare și despăgubire: Croatia Airlines
Rambursare și despăgubire: Czech Airlines
Rambursare și despăgubire: Delta Airlines
Rambursare și despăgubire: Edelweiss Air
Rambursare și despăgubire: Emirates
Rambursare și despăgubire: Etihad Airways
Rambursare și despăgubire: Finnair
Rambursare și despăgubire: Iberia
Rambursare și despăgubire: Iceland Air
Rambursare și despăgubire: Latam Airlines Group
Rambursare și despăgubire: Luxair
Rambursare și despăgubire: Norwegian Air Shuttle
Rambursare și despăgubire: Royal Air Maroc
Rambursare și despăgubire: Sas Scandinavian Airlines
Rambursare și despăgubire: Smartwings
Rambursare și despăgubire: Sunexpress
Rambursare și despăgubire: Tailwind Airlines
Rambursare și despăgubire: Tap Portugal
Rambursare și despăgubire: Transavia
Rambursare și despăgubire: United Airlines
Rambursare și despăgubire: Volotea
Rambursare și despăgubire: Wideroe Airlines
Rambursare și despăgubirezbor Air Serbia
Reclamații și despăgubiri Lufthansa pentru zbor anulat sau întârzieri
Zboruri Turkish Airlines întârziate sau anulate? Despăgubiri și compensații
AirHelp a apărut în: