Despăgubiri pentru zboruri anulate sau întârziate din Iași
Aeroportul Iași este cel mai important aeroport din regiunea Nord-Est a României, cu peste 2,34 de milioane de pasageri în 2023. Totuși, chiar dacă aeroportul din Iași este foarte important și are un flux relativ mare de pasageri, asta nu garantează lipsa problemelor care pot apărea cu zborurile operate de acolo sau către această destinație. De exemplu, în 19 august 2024, un zbor Tarom care urma să decoleze de pe aeroportul din București cu destinația Iași a fost anulat din cauza lipsei unui avion disponibil.
Aceste probleme nu sunt excepții, ci realități ale acestui mod de transport, iar aceste realități au dus la apariția regulamentului CE 261/2004 prin care sunt reglementate compensațiile la care pasagerii au dreptul inclusiv în cazul unui zbor de pe Aeroportul Internațional Iași întârziat, anulat sau care a cauzat probleme cu bagajele.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Drepturile pasagerilor care zboară de pe Aeroportul Iași
Drepturile pasagerilor aerieni sunt reglementate prin CE Nr. 261/2004, iar acest lucru se traduce mai ales prin compensații, dar nu numai. Când vine vorba de compensații, este bine să știi la ce sume te poți aștepta în cazul unor zboruri anulate din Iași sau către Iași, întârziate sau care au rezultat în probleme cu bagajele.
Compensațiile pentru astfel de probleme sunt calculate în funcție de distanța zborului, respectiv:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Totuși, companiile aeriene nu sunt obligate să ofere compensații în anumite situații. Aceste excepții se aplică atunci când zborurile sunt anulate sau întârziate din motive excepționale. Iată câteva exemple de astfel de motive:
Zborul a fost anulat din cauza condițiilor meteo nefavorabile;
Este vorba de greve ale industriei aeriene, care nu trebuie confundate cu grevele personalului companiei aeriene cu care ai rezervat de pe Aeroportul Iași curse sau către acest aeroport;
Situații politice incerte sau atentate teroriste;
Anumite probleme tehnice.
De asemenea, când vorbim de drepturile pasagerilor aerieni, companiile aeriene mai au câteva obligații pe care trebuie să le respecte când își pun pasagerii în fața unor zboruri întârziate sau anulate. Mai exact, acestea trebuie să ofere :
Mâncare;
Băutură;
Cazare;
Transport la și de la cazare;
Modalități de comunicare (e-mail, SMS, telefon sau fax).
Cel mai sigur mod prin care te poți asigura că aceste drepturi îți sunt respectate este achiziționarea unei asigurări de călătorie AirHelp+. Așa, odată raportată problema pe care ai avut-o, ne vom ocupa de toate formalitățile, astfel încât să primești compensațiile pe care le meriți.
Rută | Companie aeriană din UE | Companie aeriană din afara UE |
---|---|---|
Plecări din Aeroportul Internațional Iași către orice destinație | ✔️ Da | ✔️ Da |
Sosiri la Aeroportul Internațional Iași | ✔️ Da | ❌ Nu |
Zbor anulat pe Aeroportul Internațional Iași? Întârziere mai mare de 3 ore? Este posibil să ți se datoreze o despăgubire
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Ce trebuie să faci pentru a primi compensații pentru întârzieri la zboruri din Iași
Drepturile pe care le-am menționat mai sus nu garantează plata directă a companiile aeriene pentru problemele cauzate. Este responsabilitatea ta să le arăți că știi care îți sunt drepturile și că dorești ca acestea să fie respectate.
Pentru a face acest lucru, trebuie să duci la bun sfârșit o serie de formalități, iar cel mai simplu mod este prin intermediul unui serviciu precum AirHelp. Dacă vrei să te ajutăm să-ți primești compensațiile pentru zboruri cu întârzieri mai mari de 3 ore, tot ce trebuie să faci este să completezi solicitarea pentru despăgubiri. În cadrul acestui formular, ne oferi informații despre zborul cu întârzieri și ne oferi dovezi, dacă ai, cu privire la această problemă. Dovezile se pot traduce prin:
Cartea de îmbarcare;
Poze ale comunicărilor pe care le-ai primit de la compania aeriană cu privire la întârziere și poze cu panoul informativ din aeroport, unde este anunțată întârziere;
Bonuri cu cheltuielile suplimentare pe care a trebuit să le suporți din cauza întârzierii, iar aici ne referim la cheltuieli cu băutura, mâncarea, cazarea, și transportul la și de la cazare, în cazul în care compania aeriană a refuzat să-ți respecte aceste drepturi.
Dacă preferi să faci o cerere pentru despăgubiri singur, direct către compania aeriană, poți face acest lucru și când vine vorba de zboruri din Iași. Totuși, trebuie să știi că aceste cereri sunt, de cele mai multe ori, respinse de companiile aeriene, iar dacă te confrunți cu un astfel de răspuns, atunci trebuie să apelezi la instanțele de judecată.
Ca să înțelegi care sunt motivele nejustificate pe care le invocă aceste companii, îți arătăm două exemple de situații cu care ne-am întâlnit la AirHelp, pe care am reușit să le câștigăm în favoarea pasagerilor:
Un zbor dintr-o insulă grecească a avut întârzieri, iar compania a refuzat plata compensațiilor pe motiv că aeronava trebuia să se dezghețe natural, datorită soarelui;
În cazul unui zbor din Germania, o companie aeriană a refuzat plata compensațiilor pe motiv că pasagerul care a făcut această cerere nu există.
Despăgubiri pentru zboruri anulate din Iași: Când și cum le primești
Zborurile anulate sunt și ele posibile, după cum am văzut încă din introducerea acestui articol privind problema recentă de la Tarom. Pentru început, trebuie să știi că zborurile anulate sunt eligibile pentru compensații în următoarele cazuri:
Pasagerii nu au fost informați cu privire la anularea zborului cu mai multe de 14 zile înainte de data stabilită pentru zbor;
Nu au existat motive excepționale care au dus la anularea zborului sau, cu alte cuvinte, compania aeriană este vinovată pentru această anulare;
Pasagerii au fost nevoiți să suporte cheltuieli suplimentare din cauza acestei anulări.
O altă informație importantă de care trebuie să fii conștient este că aceste compensații nu se aplică doar pentru zborurile de azi din Iași, ci și pentru cele care au avut probleme în ultimii 3 ani.
Pentru a primi compensații, pașii pe care trebuie să-i urmezi sunt aceiași ca în cazul zborurilor întârziate. Mai exact, poți să apelezi la AirHelp sau poți să faci cererea direct la compania aeriană cu care aveai programată cursa aflată pe programul de zboruri din Aeroportul Iași.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Despăgubiri de 1.600 de euro pentru bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate
Pasagerii din Iași cu zboruri rezervate, care au ajuns la destinație, se mai pot confrunta și cu probleme legate de bagaje. În acest caz, discutăm despre bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate.
Când vine vorba de bagaje, pașii pe care pasagerii trebuie să-i urmeze sunt puțin diferiți, însă varianta cea mai simplă rămâne o asigurare, de data aceasta pentru bagaje, respectiv AirLuggage. Prin intermediul acestei asigurări, odată raportată problema, ne vom ocupa de toate formalitățile, astfel încât să-ți primești despăgubirile.
Totuși, indiferent dacă ești adeptul asigurărilor sau nu, când ajungi la aeroport și descoperi problema, primul pas pe care trebuie să-l faci este să completezi un formular de reclamații denumit Property Irregularity Report. Formularul acesta îl găsești la biroul de relații clienți din zona de bagaje. În cadrul acestei reclamații, este nevoie să specifici bunurile pe care le aveai în bagaj sau daunele pe care bagajul tău le-a suferit.
De asemenea, dacă vorbim de bagaje întârziate sau anulate, îți recomandăm să păstrezi toate bonurile și chitanțele de la produsele pe care a trebuit să le înlocuiești. Acestea îți vor fi utile când vei completa cererea pentru despăgubiri.
În cazul în care alegi asigurarea pentru bagaje, te vom ghida și îți vom facilita obținerea acestor despăgubiri care se învârt, de cele mai multe ori, în jurul valorii de 1.600 de euro. Valoarea poate fi diferită în funcție de bunurile din bagaj și daunele produse.
În încheiere, îți recomandăm, ca de fiecare dată, să cauți informații despre Aeroportul Iași înainte să-ți programezi un zbor de acolo sau către acea destinație. Documentarea despre Aeroportul Iași și informațiile despre zboruri te vor ajuta să iei o decizie corectă când vine vorba de planurile tale de călătorie.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Întârzieri și anulări recente
Dată | Număr zbor | Companie aeriană | Rută | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
29.10.2024 | 12:35 | W43689 | Wizz Air Malta | IAS (IAS) Tel Aviv-Yafo (TLV) | Anulat | Verifică despăgubirea |
29.10.2024 | 05:25 | RO710 | Tarom | IAS (IAS) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
29.10.2024 | 05:25 | RO710 | Tarom | IAS (IAS) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
29.10.2024 | 05:25 | RO710 | Tarom | IAS (IAS) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
29.10.2024 | 05:25 | RO710 | Tarom | IAS (IAS) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
29.10.2024 | 05:25 | RO710 | Tarom | IAS (IAS) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
- Anulat
W43689
•Wizz Air Malta
Iasi
••Tel Aviv-Yafo
IAS
TLV
Verifică despăgubirea29.10.2024
12:35
- Anulat
RO710
•Tarom
Iasi
••Bucharest
IAS
OTP
Verifică despăgubirea29.10.2024
05:25
- Anulat
RO710
•Tarom
Iasi
••Bucharest
IAS
OTP
Verifică despăgubirea29.10.2024
05:25
- Anulat
RO710
•Tarom
Iasi
••Bucharest
IAS
OTP
Verifică despăgubirea29.10.2024
05:25
- Anulat
RO710
•Tarom
Iasi
••Bucharest
IAS
OTP
Verifică despăgubirea29.10.2024
05:25
- Anulat
RO710
•Tarom
Iasi
••Bucharest
IAS
OTP
Verifică despăgubirea29.10.2024
05:25
Cât ți se datorează pentru zborurile anulate și întârziate la aeroportul Henri Coandă București?
Cât ți se datorează pentru zborurile întârziate și anulate la aeroportul Milano Malpensa
Despăgubire după zborurile anulate și întârziate de la aeroportul Londra Luton
Despăgubire după zborurile anulate și întârziate de la aeroportul Roma Fiumicino
Despăgubire pentru zboruri anulate și întârziate la aeroportul Veneția Marco Polo
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Frankfurt
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul München
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Paris Charles de Gaulle
Despăgubiri pentru zboruri de pe Aeroportul Timișoara
Despăgubiri pentru zboruri din Cluj
Întârzieri și anulări la aeroportul Madrid Barajas - dreptul tău la despăgubire
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Dublin - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Hamburg - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Lisabona - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Londra Gatwick - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Lyon Saint Exupéry - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Palma de Mallorca - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Varşovia Frederic Chopin - Când primești despăgubiri?
AirHelp a apărut în: