Despăgubiri pentru zboruri de pe Aeroportul Timișoara
Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, deși nu este cel mai popular din România și ocupă locul patru la numărul traficului zilnic de pasageri, rămâne o opțiune valabilă pentru mulți care călătoresc din sau în România.
Totuși, dimensiunea unui aeroport și traficul zilnic intens nu garantează lipsa completă a problemelor de zbor. Prin urmare, indiferent dacă alegi un zbor din aeroportul din Timișoara sau din alt oraș important al României, este esențial să-ți cunoști drepturile, pentru a știi cum să acționezi în cazul în care te confrunți cu un zbor întârziat, anulat sau în cazul altor probleme legate de bagaje.
Bineînțeles, drepturile despre care vom discuta în acest articol sunt valabile și pentru alte probleme care pot aparea, cum ar fi suprarezervarea, refuzul la îmbarcare sau pierderea conexiunilor de zbor din cauza întârzierilor.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Drepturile garantate ale pasagerilor aerieni care zboară din Timișoara
Drepturile pasagerilor aerieni sunt garantate prin CE 261/2004, regulament care se aplică pentru toate zborurile dintr-o țară membră UE, către o țară membră UE sau operate de companii aeriene cu sediul într-o țară ce urmează reglementările Comisiei Europene. Cu alte cuvinte, aceste drepturi se aplică și pasagerilor care au rezervat un zbor din Timișoara sau către acest oraș.
Din lista de drepturi garantate prin CE Nr. 261/2004, cele mai importante pentru pasageri și companii aeriene sunt cele legate de compensații în caz de probleme cu zborul. Aceste compensații sunt sumele pe care companiile le datorează pasagerilor și se calculează în funcție de distanța zborului afectat:
250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;
400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;
600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km.
Aceste compensații nu sunt oferite în toate cazurile, ci există anumite „motive excepționale”, descrise în cadrul regulamentului, care exclud plata compensațiilor. Cu alte cuvinte, companiile nu trebuie să plătească despăgubiri, dacă zborul a fost întârziat sau anulat din următoarele motive:
Condiții meteo nefavorabile pentru zbor;
Declanșarea grevelor din industria aeriană, care nu au nicio legătură cu grevele personalului companiei aeriene. În acest caz, compania aeriană este responsabilă de apariția problemei și, prin urmare, trebuie să plătească despăgubiri pasagerilor;
Situații politice incerte în țara din care decolează sau urmează să aterizeze avionul sau riscul de atentate teroriste și alte probleme de securitate;
Anumite probleme tehnice (de notat că nu toate problemele tehnice ale unei aeronave sunt incluse în lista motivelor excepționale).
Pe lângă compensații oferite, este important să ai în vedere că responsabilitățile și obligațiile companiei aeriene cu care alegi să zbori nu se opresc aici. Mai exact, dacă te confrunți cu un zbor întârziat sau anulat, compania aeriană trebuie să-ți ofere gratuit:
Mâncare;
Băutură;
Cazare;
Transport la și de la cazare;
Două apeluri telefonice sau acces la tehnici de comunicare prin SMS, e-mail sau fax.
Rută | Companie aeriană din UE | Companie aeriană din afara UE |
---|---|---|
Plecări din Aeroportul Timișoara către orice destinație | ✔️ Da | ✔️ Da |
Sosiri la Aeroportul Timișoara | ✔️ Da | ❌ Nu |
Zbor anulat pe Aeroportul Traian Vuia Timișoara? Întârziere mai mare de 3 ore? Este posibil să ți se datoreze o despăgubire
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Întârzieri zboruri din Timișoara: Cum primești despăgubiri
Dacă ai rezervat un zbor din Timișoara și acesta are o întârziere de peste 3 ore, ești eligibil pentru a primi compensații. Totuși, în primul rând este important să verifici care este motivul întârzierii și să te asiguri că nu este vorba de un „motiv excepțional”.
În cazul în care ești sigur că nu e vorba de un motiv excepțional, chiar dacă afirmațiile companiei aeriene spun altceva, poți face o dublă verificare prin intermediul AirHelp. Aici, în momentul în care completezi solicitarea pentru despăgubiri, prima dată stabilim dacă există sau nu aceste motive excepționale și, prin urmare, dacă ești eligibil pentru a primi compensații.
Așa cum am menționat anterior, dacă zborul tău are o întârziere mai mare, compania aeriană ar trebui să-ți ofere mâncare, băuturi sau cazare. Dacă acest lucru nu se întâmplă, poți solicita direct companiei să îți respecte acest drept. În cazul în care primești un refuz, este important să păstrezi toate bonurile și chitanțele pentru cheltuielile pe care a trebuit să le acoperi din propriul buzunar. Aceste dovezi îți vor fi utile atunci când vei depune o cerere pentru despăgubiri.
O altă variantă pe care o ai la dispoziție pentru a te asigura că primești despăgubirile pe care le meriți se referă la achiziționarea unei asigurări de călătorie AirHelp+. Prin intermediul ei, odată ce ne raportezi problema, ne vom ocupa de toate formalitățile astfel încât drepturile să-ți fie respectate.
De asemenea, prin intermediul acestei asigurări, ai parte și de câteva avantaje extra, mai exact:
Primești 100 de euro în primele câteva ore de la raportarea problemei;
Primești 100% din compensațiile oferite de compania aeriană, fără ca noi să păstrăm vreun comision;
Ai acces la 1.100 de saloane lounge din aeroporturi, unde îți poți petrece timpul în cazul întârzierilor.
Când vine vorba de documentele și dovezile necesare pentru a solicita aceste despăgubiri în cazul zborurilor care pleacă sau sosesc din Timișoara, este esențial să ai la îndemână:
Cartea de îmbarcare;
Poze ale comunicărilor pe care le-ai primit de la compania aeriană cu privire la întârziere și poze cu panoul informativ din aeroport, unde este anunțată întârzierea;
Bonuri cu cheltuielile suplimentare pe care a trebuit să le suporți din cauza întârzierii (băutură, mâncare, cazare sau transport).
Zboruri anulate Timișoara: Despăgubiri și condiții
Zborurile anulate se traduc prin planuri de călătorie date complet peste cap și, prin urmare, sunt compensate după același barem ca zborurile întârziate. Totuși, există anumite condiții care fac zborurile anulate eligibile pentru compensații, mai exact:
Pasagerii nu au fost anunțați cu privire la anulare cu mai mult de 14 zile înainte de data planificată a zborului;
Zborul nu a fost anulat dintr-un motiv excepțional;
Pasagerii au fost nevoiți să suporte cheltuieli suplimentare din cauza anulării.
Pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a primi compensație pentru zboruri anulate azi din Timișoara sau pentru orice zboruri anulate din ultimii 3 ani sunt aceiași ca atunci când vine vorba de întârzieri pentru zboruri din Timișoara.
Cererile pentru compensații pentru zborurile anulate sau întârziate de pe Aeroportul din Timișoara pot fi depuse direct la compania aeriană cu care aveai programat zborul. Totuși, este bine să știi că de cele mai multe ori, aceste cereri sunt respinse de compania aeriană din motive absurde.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate pentru zboruri de pe „Traian Vuia” Timișoara
Problemele cu bagaje pierdute, întârziate sau deteriorate nu ar trebui ignorate. Pasagerii trebuie să fie conștienți cu privire la drepturile pe care le au și la formalitățile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a primi despăgubiri.
În cazul bagajelor, despăgubirile se învârt în jurul valorii de 1.600 de euro, însă această sumă variază în funcție de bunurile care au fost întârziate sau pierdute și de daunele suferite de bagaje.
Pentru a primi despăgubiri, primul pas pe care trebuie să-l faci este să raportezi problema. Acest lucru se face la aeroport, în persoană, în momentul în care ai constatat-o. Cu alte cuvinte, dacă au existat probleme cu bagajele pentru zboruri în Timișoara de azi, pasagerii trebuie să raporteze problema tot azi. Formularul poate fi găsit la biroul de relații clienți din zona de bagaje și este denumit Property Irregularity Report.
În cazul în care alegi o asigurare pentru bagaje AirLuggage, întregul proces poate fi simplificat, adică avem noi grijă de formalități și te ghidăm cu privire la toți pașii pe care îi ai de făcut.
În final, îți recomandăm să te informezi cât mai bine despre Aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara și să cauți detalii despre problemele raportate în trecut. De asemenea, verifică modul în care au fost gestionate aceste probleme, fie că vorbim de plecări sau sosiri, și dacă pasagerii au primit compensații. Aceste informații te pot ajuta să iei decizii mai bine informate și să acționezi corect pentru a obține compensații pentru eventualele neplăceri pe care le-ai putea întâmpina.
Toate companiile aeriene
Toate țările
Nu câștigi, nu plătești
Întârzieri și anulări recente
Dată | Număr zbor | Companie aeriană | Rută | Stare | ||
---|---|---|---|---|---|---|
28.10.2024 | 20:20 | H4256 | Raven Air Llc Dba Island Hoppers | TSR (TSR) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
28.10.2024 | 20:20 | H4256 | Raven Air Llc Dba Island Hoppers | TSR (TSR) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
24.10.2024 | 18:05 | U5822 | Skyup Mt | TSR (TSR) Heraklion (HER) | Anulat | Verifică despăgubirea |
24.10.2024 | 05:25 | RO610 | Tarom | TSR (TSR) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
24.10.2024 | 05:25 | RO610 | Tarom | TSR (TSR) Bucharest (OTP) | Anulat | Verifică despăgubirea |
- Anulat
H4256
•Raven Air Llc Dba Island Hoppers
Timisoara
••Bucharest
TSR
OTP
Verifică despăgubirea28.10.2024
20:20
- Anulat
H4256
•Raven Air Llc Dba Island Hoppers
Timisoara
••Bucharest
TSR
OTP
Verifică despăgubirea28.10.2024
20:20
- Anulat
U5822
•Skyup Mt
Timisoara
••Heraklion
TSR
HER
Verifică despăgubirea24.10.2024
18:05
- Anulat
RO610
•Tarom
Timisoara
••Bucharest
TSR
OTP
Verifică despăgubirea24.10.2024
05:25
- Anulat
RO610
•Tarom
Timisoara
••Bucharest
TSR
OTP
Verifică despăgubirea24.10.2024
05:25
Cât ți se datorează pentru zborurile anulate și întârziate la aeroportul Henri Coandă București?
Cât ți se datorează pentru zborurile întârziate și anulate la aeroportul Milano Malpensa
Despăgubire după zborurile anulate și întârziate de la aeroportul Londra Luton
Despăgubire după zborurile anulate și întârziate de la aeroportul Roma Fiumicino
Despăgubire pentru zboruri anulate și întârziate la aeroportul Veneția Marco Polo
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Frankfurt
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul München
Despăgubiri pentru întârzieri și zboruri anulate la aeroportul Paris Charles de Gaulle
Despăgubiri pentru zboruri anulate sau întârziate din Iași
Despăgubiri pentru zboruri din Cluj
Întârzieri și anulări la aeroportul Madrid Barajas - dreptul tău la despăgubire
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Dublin - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Hamburg - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Lisabona - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Londra Gatwick - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Lyon Saint Exupéry - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Palma de Mallorca - Când primești despăgubiri?
Zboruri anulate și întârziate la aeroportul Varşovia Frederic Chopin - Când primești despăgubiri?
AirHelp a apărut în: