Zborul a întârziat mai mult de 3 ore? Ai dreptul la despăgubiri de până la 600€
Zborul a întârziat mai mult de 3 ore? Ai dreptul la despăgubiri de până la 600€
Vrei să faci parte din cei 2% dintre călători care obţin efectiv despăgubirea pe care companiile aeriene le-o datorează pentru un zbor întârziat?
Este foarte simplu. Trebuie doar să-ţi cunoşti drepturile de pasager aerian, deoarece eşti protejat de reglementările europene.
În ce condiţii primesc despăgubiri?
Dacă zborul a întârziat mai mult de trei ore sau a fost anulat cu totul, compania aeriană este obligată din punct de vedere legal să te despăgubească dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:
- S-a anunţat perturbarea zborului cu mai puţin de 14 zile înainte de plecare
- Zborul decolează din Europa sau compania aeriană este europeană
- Compania aeriană este responsabilă de întârziere (nu se primesc despăgubiri dacă întârzierea se datorează unei furtuni, unei urgenţe medicale excepţionale sau unei greve)
Apasă aici: pentru a verifica dacă zborul este eligibil pentru despăgubiri cu AirHelp ->>
Ce despăgubire ţi se cuvine pentru întârzierea zborului?
Despăgubirea plătită de companiile aeriene este fixă:
- 250€
- 400€
- 600€
Suma este determinată de distanţa parcursă de avion şi nu are nicio legătură cu preţul biletului.
Deci, dacă te afli într-un zbor cu întârziere de la Paris la Bangkok, nu este relevant dacă ai cumpărat biletul cu 400€ sau cu 50€. În ambele cazuri, vei avea dreptul la o despăgubire de 600€.
Apasă aici: Introdu numărul zborului şi află la ce despăgubiri ai dreptul ->>
În plus, compania aeriană este obligată să îţi ofere următoarele servicii atunci când zborul este întârziat sau anulat:
- Redirecţionarea către un nou zbor spre aceeaşi destinaţie cât mai curând posibil
- Mâncare şi băuturi în timpul perioadei de aşteptare
- Cazare dacă trebuie să petreci una sau mai multe nopţi în aşteptarea noului zbor
85% dintre pasageri nu-și cunosc drepturile. Nu fi unul dintre ei.
AirHelp a apărut în: