Documente și confidențialitate
Cum pot descărca sau tipări un document primit de la voi?
Vei găsi documentul (documentele) solicitat(e) atașat(e) la e-mail-ul primit de la noi. Pur și simplu apeși pe document și îl salvezi pe dispozitivul tău. Odată descărcat, îl poți imprima utilizând imprimanta de acasă sau, dacă nu ai acces la o imprimantă acasă, la orice magazin care oferă un serviciu de tipărire. Daca ai nevoie de asistență suplimentară, adresează-te administratorului tău de rețea.
Ce este un acord de taxă condiționată și cum îl semnez?
Acordul de taxă condiționată este un document care acordă companiei AirHelp capacitatea de a te reprezenta în instanță în Marea Britanie. Avem nevoie de acest document pentru a solicita despăgubiri de la compania aeriană și pentru a le primi în numele tău. La urma urmei, nu ne putem ocupa de solicitare fără permisiunea ta.
Cum semnezi: Acest document poate fi semnat online cu un instrument denumit HelloSign. Îți vom trimite un link prin care vei putea completa toate câmpurile obligatorii și semna documentul pe un calculator. Ca alternativă, poți tipări și semna formularul. Ulterior, nu trebuie decât să încarci o copie scanată sau o fotografie a documentului semnat.
Cum semnez corect o împuternicire (procură) sau un acord de taxă condiționată?
Este simplu! Îți vom trimite o copie cu documentele care trebuie să fie semnate. Unele trebuie să fie semnate de mână, dar îți vom oferi și opțiunea de a le semna digital, dacă este posibil. Trebuie doar să te asiguri că documentul este complet și lizibil. Fiecare câmp trebuie să fie completat în mod corect, iar documentul nu poate conține tăieturi, modificări sau porțiuni estompate.
Ce este o împuternicire și de ce aveți nevoie de ea?
Împuternicirea (procura) este un document legal care acordă companiei AirHelp capacitatea de a te reprezenta în instanță și de a iniția proceduri legale împotriva companiei aeriene. În absența ei, nu vom putea să te reprezentăm, întrucât avem în permanență nevoie de permisiunea ta expresă pentru a acționa astfel.
În funcție de jurisdicție, împuternicirea/procura poate purta denumiri diferite, cum ar fi „acord de taxă condiționată”, „certificat de autorizare” sau „formular special de atribuire”.
Te rugăm să citești cu atenție întregul document, să completezi toate câmpurile obligatorii și să îl semnezi de mână.
Reține că un acord de taxă condiționată poate fi semnat fie manual, fie electronic: ți se va trimite un link pentru a semna online.
Tabloul meu de bord arată că ați primit documentul meu. De ce mi-l cereți în continuare?
Această problemă poate apărea din când în când. Când primești o a doua solicitare pentru un document, înseamnă de obicei că a apărut o problemă cu documentul inițial pe care ni l-ai furnizat.
Se poate întâmpla ca documentele să nu fi fost în formatul corect și nu le-am putut deschide sau ca informațiile din documente să nu fi fost clar vizibile.
Dacă ne-ai trimis documentele prin e-mail sau chat, poate dura ceva timp până apar în sistemul nostru. Pentru a te asigura că solicitarea ta este procesată rapid, încarcă întotdeauna documente în tabloul tău de bord.
Dacă mai primești încă cereri de la noi, chiar și după ce ai retrimis documentele, te rugăm să mergi la Formularul nostru de contact sau Live Chat. Experții noștri te pot ajuta să rezolvi problema.
Nu mă pot conecta; ce este de făcut?
De ce aveți nevoie de o copie a actului meu de identitate sau a pașaportului?
Solicităm o copie a unui act de identitate personal doar pentru a satisface o cerință a unui terț implicat în procesul de revendicare. De exemplu, companiile aeriene și/sau instanțele.
Unele companii aeriene au nevoie de un act de identitate pentru a valida autenticitatea Formularului de atribuire, în timp ce instanțele judecătorești au nevoie de acesta pentru a valida împuternicirea.
La AirHelp, privim cu seriozitate confidențialitatea datelor tale și toate datele personale sunt stocate în siguranță. Nu vom dezvălui niciodată datele tale personale unor terțe părți, cu excepția companiilor aeriene operatoare ale zborurilor și organelor judiciare (dacă este cazul), fără consimțământul tău explicit prealabil. De asemenea, respectăm toate reglementările UE privind protecția datelor, inclusiv Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).
Poți citi mai multe despre Politica de confidențialitate AirHelp aici.
Ce se întâmplă cu documentele mele odată ce intrați în posesia lor? Sunt în siguranță?
Tratăm confidențialitatea ta cu maximă seriozitate. Prin urmare, am dori să te asigurăm că politica noastră privind protecția datelor (în ceea ce privește prelucrarea, distribuirea și stocarea informațiilor cu caracter personal) este în deplină conformitate cu toate reglementările UE legate de protecția datelor, inclusiv cu Regulamentul general privind protecția datelor (RGPD).
Poți citi mai multe detalii despre Politica de confidențialitate AirHelp, aici.
Ce este o confirmare de zbor și unde o pot găsi?
Confirmarea de zbor este confirmarea scrisă că ai fost pasager pe zborul în cauză. Poate fi denumit și „Document de confirmare a rezervării” sau „Bilet electronic”. Acesta va conține numărul de referință al rezervării, informațiile pasagerilor și informațiile zborului.
Poți găsi confirmarea zborului în e-mailurile sau documentele furnizate de compania aeriană (sau agenția de turism) la achiziționarea zborului.
Ce este codul de rezervare și unde îl găsesc?
Un cod de referință al unei rezervări este un cod unic utilizat de compania aeriană pentru a identifica rezervarea în sistemele lor. Acesta poate fi găsit in e-mailul de confirmare a rezervării și pe biletul electronic. Poate să apară sub diferite denumiri, cum ar fi „referința rezervării”, „codul de referință al rezervării”, „codul de rezervare” sau „PNR” (jurnalul cu numele pasagerilor).
În caz de dubiu, încarcă pur și simplu confirmarea rezervării și experții noștri vor identifica referința corectă a rezervării.
Ce este o „confirmare de redirecționare" și unde o pot găsi?
Dacă întâmpini o anulare a zborului sau dacă zborul este suprarezervat, compania aeriană ar trebui să îți ofere un zbor alternativ. Aceasta poate însemna și o redirecționare către destinația ta finală.
Confirmarea de redirecționare poate fi un e-mail sau un SMS, trimis de compania aeriană care te informează despre întreruperea zborului și îți oferă un zbor alternativ. Acest mesaj va include adesea biletul electronic sau biletul de îmbarcare pentru acel zbor.
Nu mai am biletul electronic/biletul de îmbarcare, ce fac?
Biletul electronic: biletul tău electronic ar fi trebuit să fie trimis la adresa pe care ai furnizat-o când ai rezervat zborul. Deci, în afara cazului în care știi sigur că ai șters mesajul, ar trebui să ai o copie a biletului în e-mail. Încearcă să cauți numele companiei aeriene în căsuța ta de e-mail și în directorul de mesaje șterse.
Dacă nu reușești să îl găsești, poți încerca să descarci din nou biletul electronic după ce te-ai conectat la pagina de web a companiei aeriene sau poți contacta serviciul de asistență pentru clienți al companiei aeriene și poți solicita o copie.
Biletul de îmbarcare: unele companii aeriene și instanțe solicită un bilet de îmbarcare pentru a procesa solicitarea. Dacă nu mai poți descărca o copie a acestuia prin conectarea la pagina de web a companiei aeriene, te rugăm să contactezi direct compania aeriană (sau agenția de turism online prin care ai rezervat zborul). Solicită un certificat de îmbarcare, care este echivalent cu un permis de îmbarcare și poate fi utilizat în mod legal pentru a ți se procesa cazul.
Cine ar trebui să semneze documentele în numele minorilor?
Dacă solicitarea ta include un pasager care nu a împlinit încă 18 ani, toate documentele vor trebui semnate de un părinte sau de un tutore legal în numele pasagerului minor.
Părintele sau tutorele trebuie să adauge următoarea adnotare pe lângă semnătură: „în numele <numele minorului>“.
Unele documente trebuie semnate de ambii părinți – înțelegem că acest lucru nu este întotdeauna posibil. În acest caz, te rugăm să contactezi serviciul nostru de asistență clienți prin Live Chat, astfel încât experții noștri să te poată ajuta să găsiți împreună o soluție.
Mi-ați cerut să trimit niște documente. Cum fac acest lucru?
Este simplu! După ce ai depus o solicitare la AirHelp, te vom contacta și îți vor cere să încarci câteva documente referitoare la zborul tău perturbat. Nu trebuie decât să faci clic pe linkul trimis și să urmezi instrucțiunile de pe ecran, care ar trebui să arate în felul următor:
Conectează-te la Tabloul de bord al clientului.
Apasă pe butonul „Adaugă documente” și selectează fișierele pe care dorești să le adaugi din calculatorul tău.
După ce ai terminat de încărcat toate documentele, fă clic pe butonul „Trimite acum”.
Nu uita: Tabloul de bord al clientului acceptă numai formatele PNG, JPEG și PDF.
Odată ce încărcarea este completă, poți vedea denumirile documentelor pe care le-am primit de la tine în directorul „Documente încărcate”. De asemenea, poți verifica dacă mai sunt necesare unele documente accesând directorul „Documentație suplimentară necesară”, după cum se poate vedea mai jos.
Nu uita că pentru unele documente poate fi nevoie de semnătura ta scrisă și scanată. Verifică instrucțiunile relevante pe care ți le trimitem prin e-mail.
De ce îmi cereți atât de multe informații?
Înțelegem, completarea formularelor și găsirea documentelor este un efort, așadar, vom menține necesarul de documentație la un nivel minim, solicitându-ți numai informațiile esențiale pentru solicitarea ta.
În funcție de compania aeriană și de competența instanței, documentele necesare pot varia, iar unele solicitări necesită mai multă documentație. Nu îți face griji însă! Confidențialitatea ta este importantă pentru noi și nu îți vom distribui niciodată datele cu caracter personal decât părților implicate, conform RGPD. Poți citi în întregime declarația noastră de confidențialitate,aici.
Dacă te-ai blocat sau ai întrebări cu privire la documentația pe care trebuie să o furnizezi, echipa noastră de asistență pentru clienți te va ajuta cu plăcere prin intermediul LiveChat.
Îmi pot schimba adresa de e-mail/numărul de telefon/adresa de domiciliu?
Bineînțeles. Echipa AirHelp îți poate actualiza informațiile de contact în orice moment.
Pentru a-ți actualiza adresa de e-mail, numărul de telefon sau adresa de domiciliu, conectează-te la Tabloul de bord și completează Formularul nostru de contact. Selectează opțiunea „Actualizarea informațiilor despre pasageri”, astfel încât să putem procesa cererea ta mai rapid.
Alternativ, poți contacta serviciul nostru de asistență pentru clienți prin Live Chat.
Cum îmi pot șterge contul?
Ne-ar părea rău să te vedem plecând, dar îți respectăm decizia. Dacă te confrunți vreodată cu o perturbare de zbor, știi unde ne poți găsi.
Pentru a-ți șterge contul, urmează acești pași:
Accesează Tabloul de bord al clientului și fă clic pe „Contactează-ne”.
În caseta „De ce ne contactezi?”, selectează „Cont și confidențialitate”
Derulează în jos și selectează opțiunea „Vă rog să îmi ștergeți contul din sistem”.
Informațiile contului tău și toate datele pe care le-am stocat vor fi eliminate complet din baza noastră de date în termen de 30 de zile de la solicitarea ta.
Transmiteți informațiile mele și altora?
În timpul procesului de revendicare, trebuie să împărtășim anumite informații unor terțe părți, de exemplu companiilor aeriene sau avocaților. Datele tale sunt distribuite numai unor terțe părți al căror obiectiv este să gestioneze solicitarea ta.
Noi nu dezvăluim nicio informație unei terțe părți care nu este implicată în procesul de revendicare. Dacă îți faci griji în legătură cu această problemă, poți citi informațiile complete în Politica noastră de confidențialitate.
Ce se întâmplă cu documentele mele odată ce vi le-am transmis? Sunt în siguranță?
Noi privim confidențialitatea în modul cel mai serios. Prin urmare, am dori să te asigurăm că politica noastră privind protecția datelor în ceea ce privește prelucrarea, partajarea și stocarea informațiilor personale este în deplină conformitate cu toate reglementările UE privind protecția datelor, inclusiv cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).
Poți citi mai multe despre Politica de confidențialitate AirHelp aici.
De ce are AirHelp nevoie de documente, cum ar fi biletul electronic sau actul de identitate?
Documentele de zbor ne permit să confirmăm detaliile zborului. Acestea sunt, de asemenea, cerute de terți, cum ar fi companiile aeriene și instanța, care pot solicita biletul de îmbarcare ca dovadă că ai făcut check-in sau că ai urcat în avion, de exemplu.
De ce are AirHelp nevoie de un Formular de Atribuire?
Solicităm un formular de atribuire întrucât acesta ne permite să prelucrăm în mod legal solicitarea, fără a te expune la vreun risc în materie de cheltuieli. AirHelp va acoperi toate cheltuielile suportate pe parcursul procedurilor.
Dacă ești reclamantul principal, ți se va cere să semnezi acest formular pe parcursul procedurii de depunere a solicitării. Dacă formulezi solicitarea și pentru alți pasageri incluși pe aceeași rezervare, vom cere fiecăreia dintre aceste persoane să semneze separat un formular de atribuire.
Ce documente trebuie să furnizez pentru a solicita despăgubiri în cazul unui zbor întârziat sau anulat?
Îți vom pune la dispoziție o listă cu documentele pe care va trebui să le transmiți atunci când depui o solicitare către AirHelp.
Unele dintre documentele pe care le vom solicita pot include:
dovada adresei – de exemplu: extrase de cont, facturi de utilități etc.;
confirmarea rezervării – orice document care conține itinerarul de zbor, numele pasagerului și codul rezervării (PNR) sau numărul biletului electronic;
CI sau pașaport;
ora sosirii la destinația finală și confirmarea întârzierii;
formular de atribuire sau procură – îți vom cere să semnezi un document pentru ca noi să putem lucra la solicitare în numele tău. În Europa se numește formular de atribuire, iar în Brazilia se numește procură. Pentru zborurile eligibile în Brazilia, cetățenii brazilieni vor fi rugați să includă Cadastro de Pessoas Físicas (CPF), iar cetățenii străini, numărul pașaportului/actului de identitate.
În plus, este posibil să avem nevoie de:
confirmarea zborului alternativ – în cazul în care zborul a fost anulat sau ai pierdut o legătură;
raportul privind neregularitatea proprietății – pentru solicitările aferente bagajelor, avem nevoie de o copie a acestui document, plus orice informații suplimentare cu privire la momentul sosirii bagajelor, precum și fotografii ale bagajelor deteriorate, dacă este cazul.
AirHelp a apărut în: