Numărul zborurilor întârziate aproape că s-a triplat în primul semestru al acestui an. Cursele charter, cele mai punctuale

Numărul zborurilor întârziate aproape că s-a triplat în primul semestru al acestui an. Cursele charter, cele mai punctuale

Actualizat ultima dată 6 august 2018

Primele șase luni ale anului au înregistrat un număr record de întârzieri ale zborurilor din România, 505 curse aeriene decolând la mai mult de trei ore față de timpul inițial de zbor, acest lucru afectând 50.000 de pasageri. În aceeași perioadă a anului 2017, ianuarie-iunie, numărul curselor întârziate a fost 213, iar pasagerii afectați doar 17.987. Dacă pasagerii care au întâmpinat astfel de probleme în 2018 ar aplica pentru despăgubiri, suma ce ar trebui să le fie returnată de către companiile aeriene ar depăși 15,54 milioane de euro. Spre comparație, anul trecut, aceasta s-ar fi ridicat doar la 5 milioane de euro, arată datele AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.

În perioada ianuarie-iunie 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au înregistrat întârzieri între 15 și 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate. În perioada menționată, punctualitatea curselor a fost de 80%, iar cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România a fost 14 mai. 

Cele mai multe întârzieri în perioada ianuarie-iunie 2018 au fost înregistrate de companiile Tarom, Ryanair și Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom și Lufthansa. 

În primul semestru al anului, cursele charter au decolat și aterizat la timp, cu câteva excepții către Spania, Tenerife și Mallorca, unde au fost înregistrate întârzieri de maximum jumătate de oră. 

Numărul mare de turiști, scumpirea biletelor de avion din cauza creșterii prețului carburantului, numărul insuficient de piloți, grevele și traficul ridicat în aeroporturi au generat creșterea numărului de zboruri întârziate la nivel global. În primele 6 luni ale anului, se estimează că aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri în semestrul întâi din 2017) au fost afectați de anulări, întârzieri și suprarezervări ale zborurilor, în timp ce valoarea eligibilă a despăgubirilor se apropie de 2 miliarde de euro. 

”Companiile aeriene, inclusiv American Airlines, Delta sau United Airlines, au anuntat deja pasagerii să se pregătească pentru o scumpire a biletelor de avion ca urmare a creșterii prețului pentru carburanți. Numărul redus de piloți a dus la foarte multe întârzieri și anulări de curse, iar sindicatele piloților din întreaga lume protestează pentru că doresc condiții de lucru mai bune. Boeing estimează că piața are nevoie, în următorii 20 de ani, de încă 637.000 de piloți. Nu în ultimul rând, fenomenul ”supraturismului” provoacă capacitățile aeroporturilor din întreaga lume”, spune Ștefan Radu, country manager AirHelp România. ”Pasagerii trebuie să conștientizeze că obținerea de compensații pentru zboruri afectate este un drept garantat de Uniunea Europeană. Îi încurajăm, așadar, să aplice pentru compensații chiar dacă au primit loc în alt avion, cazare sau masă”, completează acesta. 

Din acest an, zborurile întârziate sau anulate din cauza grevelor spontane ale piloților și însoțitorilor de zbor sau personalului de pe aeroporturi se încadrează automat în dreptul la compensanții. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubiri în termen de trei ani după momentul zborului afectat și pot primi compensații în valoare de până la 600 de euro.

Călătorii afectați pot solicita despăgubiri accesând site-ul AirHelp. Compania a lansat la începutul acestui an unui instrument care scanează email-urile cu rezervările de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook și Hotmail și care îi anunță pe pasageri dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri. Instrumentul se regăsește și în aplicația AirHelp, în care pasagerii trebuie doar să scaneze cartea de îmbarcare. Ulterior, aceștia au opțiunea de a permite companiei AirHelp să solicite compensarea de la compania aeriană. Aplicația AirHelp este disponibilă gratuit în Google Play și Apple App Store. 

AirHelp este liderul mondial în obținerea de compensații, ajutând pasagerii să înțeleagă care sunt drepturile lor și să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste șapte milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 800 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

85% dintre pasageri nu-și cunosc drepturile. Nu fi unul dintre ei.

Înscrie-te la buletinul nostru informativ pentru a primi ultimele sfaturi și recomandări direct în inboxul tău.

Distribuie prietenilor!

AirHelp a apărut în:

Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

Copyright © 2024 AirHelp

Verifică despăgubirea

Toate companiile aeriene