Despăgubiri pentru zboruri afectate de grevă TAROM

Începutul lunii iulie a fost marcat de greva piloților TAROM, iar acest lucru a dus la anularea mai multor zboruri. Dacă ai fost în situația în care zborul tău a fost anulat din cauza acestei greve sau din cauza altor greve TAROM care au avut loc în ultimii 3 ani, trebuie să fii la curent cu drepturile pe care le ai în calitate de pasager aerian și, respectiv, cu formalitățile pe care trebuie să le îndeplinești pentru a primi compensații. 

Drepturile pasagerilor aerieni, chiar și atunci când vorbim de greve ale personalului companiei aeriene cu care aceștia au ales să zboare, sunt reglementate prin intermediul legii CE 261/2004, care a intrat în vigoare în 11 februarie 2004.

Aeroportul de plecare

Aeroportul destinației finale

Verifică despăgubirea

sau

Scanează codul de bare de pe cartea de îmbarcare
Încarcă cartea de îmbarcare

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești

Te-a afectat greva Tarom?

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Drepturile pe care le ai dacă ai fost afectat de o grevă la TAROM

Grevele personalului unei companii aeriene nu reprezintă situații excepționale, ci au legătură cu managementul companiei, cu nemulțumirile angajaților și, în cele din urmă, cu lucruri care se află în controlul companiei aeriene. Prin urmare, acestea pot rezulta în oferirea de compensații pasagerilor aerieni afectați de aceste greve prin zboruri întârziate sau anulate.

Drepturile reglementate prin CE Nr. 261/2004 se referă în special la compensațiile pe care companiile aeriene trebuie să le plătească pasagerilor în cazul în care zborul lor a fost întârziat sau anulat, dar și atunci când vorbim de suprarezervare, refuzul la îmbarcare sau legături pierdute. Aceste compensații sunt calculate în funcție de distanța zborului și se traduc prin:

  • 250 de euro pentru zboruri pe o distanță de sub 1.500 km;

  • 400 de euro pentru zboruri pe o distanță între 1.500 km și 3.500 km;

  • 600 de euro pentru zboruri pe o distanță de peste 3.500 km. 

De asemenea, dacă vorbim de situații în care pasagerii sunt obligați să aștepte până la reluarea zborului mai mult de 3 ore sau chiar câteva zile, companiile aeriene au inclusiv obligația de a le asigura acestora:

  • Mâncare;

  • Băutură;

  • Cazare;

  • Transport la și de la cazare;

  • Două apeluri telefonice sau acces la comunicare prin e-mail, SMS sau fax.

Când nu am dreptul la despăgubiri pentru neplăcerile cauzate de greva Tarom?

Când vine vorba de greve ale personalului aerian, compensațiile sunt garantate, deși multe companii aeriene nu le oferă automat. Vom discuta despre asta mai târziu. Totuși, există anumite situații speciale, numite „motive excepționale”, care scutesc compania aeriană de la plata compensațiilor. Aceste motive includ:

  • Condiții meteo nefavorabile;

  • Greve ale industriei aeriene (nu ale personalului companiei aeriene);

  • Situații politice incerte sau riscuri legate de securitate;

  • Anumite probleme tehnice (nu toate problemele tehnice ale aeronavei se înscriu în lista de motive excepționale).

Dacă în cazul unui zbor anulat, compania aeriană îți oferă un zbor alternativ care decolează într-un anumit interval, despăgubirile pe care poți să le accesezi se înjumătățesc, mai exact:

  • 125 de euro pentru zboruri pe distanțe de sub 1.500 km, dacă zborul alternativ decolează în mai puțin de 2 ore de la ora stabilită pentru zborul inițial;

  • 200 de euro pentru zboruri pe distanțe între 1.500 km și 3.500 km, dacă zborul decolează în mai puțin de 3 ore de la ora stabilită pentru zborul inițial;

300 de euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3.500 km, dacă zborul decolează în mai puțin de 4 ore de la ora stabilită pentru zborul inițial.


Cum accesezi despăgubirile în cazul unui zbor afectat de greva TAROM?

Greva TAROM sau grevele de la orice altă companie aeriană se reflectă, pentru pasageri, prin  zboruri anulate sau întârziate. Aceste situații nu ar trebui ignorate, deoarece pasagerii au dreptul la compensații pentru neplăcerile suferite

Zborurile anulate sau întârziate pot duce la alte probleme, precum stricarea unei vacanțe, pierderea unor rezervări sau zboruri de legătură, iar aceste lucruri afectează pasagerii din punct de vedere financiar. 

CE 261/2004 a fost creat pentru a ajuta pasagerii să nu suporte stres financiar. Pasagerii trebuie să urmeze câțiva pași simpli pentru a obține despăgubirile care li se cuvin, dar succesul depinde de modul în care decid să procedeze.

Mai exact, cel mai relaxant mod prin care te poți asigura că, indiferent de problemele care ar putea apărea cu zborul, îți primești compensațiile pentru neplăcerile cauzate este achiziționarea unei asigurări de călătorie AirHelp+. Prin intermediul acestei asigurări, odată semnalată problema cu care te confrunți, o echipă de specialiști se va ocupa de cauza ta, astfel încât să-ți primești compensațiile cât mai repede. 

În plus, această asigurare de călătorie vine la pachet cu mai multe avantaje, respectiv:

  • Primești 100 de euro în primele câteva ore de la semnalarea problemei;

  • Primești 100% din compensațiile venite din partea companiei aeriene, fără ca noi să păstrăm vreun comision pentru serviciile oferite;

  • Ai acces la 1.100 de saloane lounge din aeroporturi, unde îți poți petrece timpul, în special în cazul întârzierilor.

Dacă nu vrei să-ți achiziționezi o asigurare de călătorie, poți accesa serviciile AirHelp prin intermediul formularului de solicitare a despăgubirilor. Aici, ne dai detalii despre zbor, mai exact aeroportul de pe care era programat să plece și cel pe care era programat să aterizeze, numărul zborului și cartea de îmbarcare. De asemenea, ne poți oferi și alte detalii, cum ar fi mesaje pe care le-ai primit de la compania aeriană sau poze cu panoul informativ din aeroport. 

Toate aceste informații ne vor ajuta, în primul rând să stabilim dacă ești eligibil pentru accesarea compensațiilor, iar ulterior să determinăm compania aeriană să-ți plătească aceste compensații. 

Ce trebuie să fac pentru a primi despăgubiri în cazul unui zbor afectat de greva TAROM?

Pentru a primi o despăgubire pentru un zbor întârziat din cauze care țin de greva personalului TAROM, întârzierea trebuie să fie mai mare de 3 ore. Dacă TAROM, sau orice altă companie aeriană, reușește să ajungă la o înțelegere cu personalul său mai repede, iar zborul decolează în mai puțin de 3 ore de la ora programată inițial, compensațiile nu mai sunt plătite. 

Este important să știi că unele companii aeriene aleg să ofere vouchere sau alte gratuități pasagerilor în cazul grevelor care afectează zborurile. Dacă ți se oferă astfel de gratuități, nu le accepta și nu semna nimic din partea companiei. Dacă faci asta, nu vei mai putea solicita compensații. 

În cele din urmă, este important să știi că poți face o solicitare pentru compensații direct către compania aeriană, cum ar fi TAROM. Totuși, trebuie să fii conștient că aceste cereri sunt adesea respinse sau ignorate. Dacă alegi să faci această solicitare și nu primești răspuns sau ți se refuză, singura opțiune rămasă este să te adresezi instanțelor de judecată.

Sau poți încerca să determini TAROM să-ți respecte drepturile prin intermediul AirHelp.

Află acum dacă zborul tău perturbat îți dă dreptul la despăgubiri.

Toate companiile aeriene

Toate țările

Nu câștigi, nu plătești


Întârzieri și anulări recente

Companie aeriană (de ex., Lufthansa)

Aeroportul de plecare (de ex., Frankfurt sau FRA)

Dată

Număr zbor

Companie aeriană

Rută

Stare

03.11.2024

04:05

RO168

Tarom

BEY (BEY)

Bucharest (OTP)

AnulatVerifică despăgubirea

03.11.2024

01:00

TK2190

Anadolujet

IST (IST)

Ankara (ESB)

AnulatVerifică despăgubirea

03.11.2024

00:50

RO167

Tarom

OTP (OTP)

Beirut (BEY)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

18:05

RO207

Tarom

OTP (OTP)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

18:05

RO207

Tarom

OTP (OTP)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

18:05

RO207

Tarom

OTP (OTP)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

18:05

RO207

Tarom

OTP (OTP)

Chisinau (RMO)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

14:55

TK2151

Anadolujet

ESB (ESB)

Istanbul (IST)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

14:00

AZ2038

ITA Airways

FCO (FCO)

Milan (LIN)

AnulatVerifică despăgubirea

02.11.2024

13:55

KL1374

KLM-Royal Dutch Airlines

OTP (OTP)

Amsterdam (AMS)

AnulatVerifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul
  • RO168

    Tarom

    Anulat

    Beirut

    Bucharest

    BEY

    OTP

    03.11.2024

    04:05

    Verifică despăgubirea
  • TK2190

    Anadolujet

    Anulat

    Istanbul

    Ankara

    IST

    ESB

    03.11.2024

    01:00

    Verifică despăgubirea
  • RO167

    Tarom

    Anulat

    Bucharest

    Beirut

    OTP

    BEY

    03.11.2024

    00:50

    Verifică despăgubirea
  • RO207

    Tarom

    Anulat

    Bucharest

    Chisinau

    OTP

    RMO

    02.11.2024

    18:05

    Verifică despăgubirea
  • RO207

    Tarom

    Anulat

    Bucharest

    Chisinau

    OTP

    RMO

    02.11.2024

    18:05

    Verifică despăgubirea
  • RO207

    Tarom

    Anulat

    Bucharest

    Chisinau

    OTP

    RMO

    02.11.2024

    18:05

    Verifică despăgubirea
  • RO207

    Tarom

    Anulat

    Bucharest

    Chisinau

    OTP

    RMO

    02.11.2024

    18:05

    Verifică despăgubirea
  • TK2151

    Anadolujet

    Anulat

    Ankara

    Istanbul

    ESB

    IST

    02.11.2024

    14:55

    Verifică despăgubirea
  • AZ2038

    ITA Airways

    Anulat

    Rome

    Milan

    FCO

    LIN

    02.11.2024

    14:00

    Verifică despăgubirea
  • KL1374

    KLM-Royal Dutch Airlines

    Anulat

    Bucharest

    Amsterdam

    OTP

    AMS

    02.11.2024

    13:55

    Verifică despăgubirea
Zborul tău nu apare aici? Folosește instrumentul nostru complet de verificare a despăgubirii și vom analiza situația. Verifică-ți zborul

AirHelp a apărut în:

Agerpres logoProfit.ro logoRTV Romania logoZiarul Financiar logo

AirHelp face parte din Asociația susținătorilor drepturilor pasagerilor aerieni (APRA), a cărei misiune este promovarea și protejarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Înscrie-te pentru buletinul nostru informativ

Obține cele mai recente recomandări și sfaturi livrate direct în inboxul tău

Copyright © 2024 AirHelp

Verifică despăgubirea

Toate companiile aeriene